Mihai

Da... Din nou. Tezele aproape au venit. Eu devin mai agitat cu fiecare zi care trece. Mai sunt cateva zile pana la teza la romana, care e pe 5 mai. Teza la matematica e la o saptamana dupa teza la romana. Si dai cu exercitii, comentarii, literatura, gramatica, descrieri, opinii etc. La romana am de invatat 3 comentarii si o parte din gramatica. Pana acum am invatat doar 2 comentarii, si mai am unul singur, care e mai scurt (o pagina). La romana nu imi e frica, mai mult la matematica. La matematica se stie ce trebuie sa invat... Toata materia pe care am facut-o acest semestru, trebuie invatata. Sa nu mai vorbim de exercitii... Si eu nu sunt un mare ,,fan" al matematicii. Chiar daca-ti place, chiar daca nu, matematica tot trebuie sa inveti. 
Era mult mai convenabil sistemul vechi, cand dadeam un examen la intrarea la liceu, in functie de ce profil alegeai. Acum trebuie sa dam teze de doua ori pe an, si s-ar putea sa mai dam si examenul pentru intrarea la liceu (daca nu sunt multe locuri disponibile la profilul pe care il alegi, dai examen). Asta e, traim in Romania. Pana la urma fiecare ministru o sa vina cu legea lui, si tot asa. Toti prostovanii apar in partid, ca ciupercile dupa ploaie. In alte tari nu e acelasi sistem ca si la noi, si e mult mai bine. Nu trebuie sa-ti bati capul atata in fiecare an, sa inveti, sa stai in stres din cauza tezelor. Nu! In America (de exemplu) iti faci temele la scoala, inveti tot acolo si restul zilei faci ce vrei. Nu faci teme, nu inveti.... Asta da viata! 
Nu vreau sa se repete ,,gafa" din semestrul trecut, cand la romana am luat 9,45. Macar sa iau 9,20 sau 9,30 decat 9,45. In primul semestru de scoala imi venea sa rup foaia cu rezultatele cand am vazut in dreapta numelui meu 9,45, dar am fost si bucuros, pentru ca am luat o nota destul de mare.
Anul acesta tezele o sa fie mai grele fata de cele din sem. I. La romana am invatat, si la mate incep sa invat mult, mult de tot dupa ce dau teza la romana. Vreau sa iau peste 8,50 la matematica. Totul e sa nu gresesc la prima parte (mai usoara), si sa fiu atent. Anul acesta o sa fiu mai stapan pe situatie, pentru ca semestrul trecut nu imi stapaneam mana de la atata tremurat (deabia am reusit sa scriu numele si scoala).
La anul o sa mai dau o teza la geografie sau la istorie (aleg geografia, pentru ca istoria nu ma pasioneaza deloc).
Sper ca anul scolar sa se termine cu bine, chiar daca pana la vacanta mai e o luna si jumatate. Sa trec cu bine de teze, asta e cel mai important lucru. Dupa o sa fie distractie si veselie... Tezele inseamna totul pentru mine si intrarea la liceu, asa ca sper sa iau note cat mai mari.
Nu o sa mai scriu cat de curand pe blog, asa ca mai vorbim dupa ce dau tezele la romana si la matematica. 
P.S. Ii multumesc lui Mihaela pentru sfaturile bune care mi le-a dat. La matematica o sa iau tot manualul de la inceput ca sa invat pentru teza, si o sa lucrez multe, multe exercitii. Am prins mai mult curaj, mai multa incredere. Multumesc mult!
Etichete: edit post
4 Responses
  1. Albert Says:

    Eu as fi multumit si cu un 8,45!!
    O sa le treci cu bine, sunt sigur.


  2. Anonim Says:

    Nu ai spus in ce clasa esti.Eu sunt clasa a8a si acum cum sa reprogramat teza o dam maine ( la romana),si nu am emotii deloc.Fiindca partea de gramatica e ,,usoara,, dar la literatura trebuie sa invat si uite cum e,maine dau teza si am invatat doar pe jumatate,acum cum o fi o sa reusesc.Apropo in primul semestru am luat 7,90 :D deci nu ar trebui sa te plangi cu 9,45.


  3. Anonim Says:

    As vrea adresa ta de messenger sa putem vorbi( asta daca intri) ,pe bune putini baieti din ziua de astazi sunt ca tine.Deci astept sa imi dai adresa.


  4. Invata matematica intr-un mod mai simplu cu lectii si exercitii video de matematica:www.matepe.net


Trimiteți un comentariu