Mihai

Acum ceva timp, ma gandeam sa-mi schimb sistemul de operare (Windows XP) in Windows Vista Home Premium (sau Home Basic). La Vista imi place design-ul, e mult mai bun decat la XP, dar Vista e ,,putred" la mijloc.
Am batut multa lume la cap pana sa gasesc raspunsuri la niste intrebari cu legatura la XP si la Vista (inclusiv pe Albert si pe Mihaela, in special pe Mihaela), si m-am documentat putin pe Internet.
Cand il intrebam pe Albert cate ceva despre Vista, el imi raspundea:
Daca iti merge bine XP-ul, de ce vrei sa pui Vista?

Mai tarziu mi-am dat seama ca avea dreptate. 
Acum, sa analizam fiecare sistem de operare...
Windows XP e foarte stabil si totul e compatibil. XP-ul merge foarte bine pe 512 MB RAM, asadar, nu necesita prea multe resurse. E rapid, si are un design cat de cat ,,respectat".
Windows Vista nu e la fel de stabil ca XP, si nu are o compatibilitate foarte buna. Pentru a rula bine Vista, iti trebuie minim 2 GB RAM, desi pe carcasa sistemului de operare sau pe Internet scrie ca iti trebuie 512 MB RAM (pentru Vista Home Premium si Home Basic), si 1 GB RAM pentru Ultimate (care e cel mai sigur si mai stabil). Are un design bun, si daca ai in jur de 2 GB RAM, iti merge foarte bine.
In trecut, am avut Windows Vista Home Premium, care mergea cam greu pe 512 MB RAM, si m-am ,,descotorosit" cam repede de el. Are un design al naibii de bun, si asta imi place cel mai mult la ora actuala. Dar driverele nu erau compatibile cu Windowsul, si m-a deranjat foarte mult ca nu mergea imprimanta (printa doar semne de intrebare pe cate 2-3 pagini, sau printa foarte prost, cu litere ,,taiate" pe jumatate). La XP nu am avut aceste probleme.
Am ajuns la o concluzie: Vista e stabil daca ai minim 2 GB RAM sau daca ai un computer optimizat pentru acel sistem de operare, cu toate driverele compatibile. In schimb, XP-ul nu necesita multe resurse, e mult mai stabil decat Vista si e totul compatibil.
In final, am hotarat sa raman la Windows XP Professional SP2 (Service Pack 2). In viitor, o sa-mi pun Vista doar daca am mai multa memorie RAM, si nu ma mai ,,omoara" curiozitatea sa-mi pun Vista, pentru ca merge foarte greu, si m-am convins de acest lucru. Cea mai buna optiune e Windows XP, care e mult mai stabil.
Poate peste cativa ani, Windows Vista o sa devina cel mai populat sistem de operare pentru computerele noi, dar deocamdata eu il consider un ,,experiment".

Etichete: edit post
3 Responses
  1. Anonim Says:

    salut.o intrebare:e ok daca folosesc vista manager,ccleaner si registry booster in acelasi timp???multumesc!


  2. Anonim Says:

    nu aveti nevoie de ele...un hard defragmentat cu o&o defrag; si evident folderul TEMP in care raman toate gunoaiele (setup-uri desfacute etc-creste si la 1GB/sapt ma rog)


  3. Anonim Says:

    ha ha ha ce prost ha ha ha


Trimiteți un comentariu