Mihai

Fiecare dintre noi petrecem zilnic cateva ore in fata calculatorului, sau chiar mai mult. Chiar daca stim ca nu este sanatos acest lucru, continuam sa facem la fel si nu il evitam.
Pentru unele persoane, Internetul si calculatorul sunt un drog. Cunosc unele persoane care spun ca stau in fata calculatorului incepand cu ora 8-9 pana la 4 dimineata. Acele persoane au inceput sa clipeasca mult mai des si nu clipesc normal. De asemenea, mi s-a parut ciudat cand am vazut cum clipea un prieten, si l-am intrebat de ce clipeste asa. El mi-a raspuns: ,,Pai eu stau si pana la 4 dimineata sa joc GTA 4". Pot sa spun ca acea persoana este dependenta de calculator si de jocurile pe calculator, si este de aceeasi varsta cu mine.
Chiar si eu, de la un timp de vreme, am inceput sa joc Counter-Strike aproape non-stop, cate o zi intreaga, insa nu am mai jucat acest joc penibil de 3 luni sau mai mult. Defapt nu am mai jucat nici un joc incepand de luna trecuta pana acum.
Decat sa stai in fata calculatorului, mai bine iesi afara, mergi la o plimbare, sau pur si simplu stai afara, fara sa faci nimic. E mai bine chiar sa citesti o carte.
Consider ca, o data dependent de calculator, nu mai poti scapa de aceasta dependenta, decat foarte greu, cu ajutorul psihologilor.
In ultimul timp, am stat la calculator ca sa ma ocup de blog si sa mai comunic pe messenger, dar nu am stat la calculator pentru a ma juca.
Cand am creeat acest blog, mi-am spus ca e mai bine decat sa ma joc. Si asa a si fost... De cand am creeat blogul, nu m-am mai jucat nici un fel de joc.
Mi-am facut un test de dependenta de calculator (a fost prezentat in cadrul emisiunii CSID=CE SE INTAMPLA DOCTORE?, dar eu am facut testul pe site-ul lor), si uitati rezultatele:

Rezultat test:

Nu esti dependenta de calculator

Da, ti se intampla sa uiti de tine in fata calculatorului, dar asta nu te face dependenta. Considerand ca cea mai mare parte a timpului este la serviciu, probabil ca nu ai de ce sa te ingrijorezi. Daca totusi consideri ca ai tendinte de a petrece prea mult timp online, acum este momentul sa stabilesti niste limite. O varianta ar fi sa te alaturi unui program care iti ofera acelasi sentiment al controlului ca si Internetul. 


Ma bucur ca nu sunt dependent de calculator, si ma simt mai liber spunand acest lucru.

Daca vreti sa va faceti un test de dependenta, intrati aici:

http://www.csid.ro/lifestyle/dependenta-de-internet-quiz-3421589/#quizStart

P.S. Aveti grija cat timp petreceti in fata calculatorului si in ce scopuri, pentru ca ati putea sa ,,prindeti" dependenta.


Etichete: edit post
3 Responses
  1. Andreea. Says:

    perfect.mie mi`a zis ca sunt dependenta de pc :)))).chiar asa e..cateodata!
    oricum,ca si tine prefer plimbarile sau statul pe afara ..dar totusi nu te grabi sa tragi concluzii.nu e usor sa zici ca e mai usor sa faci aia decat cealalta daca nu sti cum e :).


  2. Yoxo Says:

    e o prostie testu ala, eu stau toata ziua la calculator da testu ala zice ca nu sunt dependent....poate stau doar sa omor timpu? oricum nu prea ma intereseaza atata timp cat cand se ivita o oportunitate sa ies din casa o accept ca atare


  3. Mira Says:

    E grava boala dependenta de orice. De aceea e mai bine sa evitam. In special dependenta de calculator te rupe de viata reala de familie si prieteni. Daca ai nevoie de ajutor poti oricand apela la www.helpline.sigur.info. Aici vei gasi un operator care te va ajuta sa-ti rezolvi problema.


Trimiteți un comentariu