Mihai
Ieri am terminat de citit celebra opera Dracula. Exista mai multe editii, dar cartea pe care am citit-o si pe care v-o recomand cu caldura se numeste ,,Bram Stocker's Dracula" (titlul este o varianta englezeasca). Opera pe care am citit-o eu a fost tradusa in romana, de aceea contine unele greseli de ortografie. De mult cautam aceasta carte, si am gasit-o la editura Adevarul (ziarul continea si cartea cu Dracula, si a costat in jur de 10 lei noi).
Am vazut si filmul, cu subtitrare, insa cartea nici nu se compara cu filmul. Cartea iti spune totul, amanuntit, iar din film nu prea intelegi nimic. Eu va recomand cartea, nu filmul.
Ce dulce a fost cuvantul ,,Sfarsit" si asezarea cartii in raft, unde nu o sa mai fie deschisa timp de cateva luni sau poate chiar ani.
Prima pagina a cartii am citit-o acum cateva luni, dar nu am citit zilnic, ci aproximativ de 2 ori pe luna. Nu prea aveam chef de citit, mai era si scoala la mijloc. Macar am citit si aceasta opera, si asta e cel mai important.
In viitor mi-am propus sa citesc si opera ,,Doamna Bovary" tot de la editura Adevarul, care sincer sa fiu, ,,zace" de cateva luni in biblioteca mea. Nu sunt sigur cand voi incepe sa citesc aceasta opera, poate nici nu o s-o citesc, pentru ca din acele cateva pagini studiate, opera mi se pare destul de plictisitoare, fara pic de aventura. Mie imi plac cartile gen horror, actiune, aventura, mister, si pe acestea le citesc din placere, dar cartile gen horror si mister ma pasioneaza cel mai mult. Nu am gasit prea multe opere pe acest subiect, asa ca va rog sa-mi propuneti voi cateva.

Nu inteleg de ce romanii nostri nu au reusit sa creeze ei opera Dracula, de ce au lasat pe altii sa le fure o parte din traditii si obiceiuri? Macar acum sa reuseasca (sau macar sa incerce) si ei sa creeze o versiune care sa fie comparabila si chiar mai buna decat alte versiuni din anumite tari. Poate sa fie o versiune mai proasta, insa ceea ce e mai important este ca au creeat si ei o carte si macar un film al unei legende romanesti si nu au lasat alte popoare sa se ocupe de asta.

Opera mi s-a parut foarte interesanta, cu multe aventuri. Este o carte care te tine in suspans. Toate ideile, tot continutul se leaga intre ele si creeaza o atmosfera suspicioasa, plina de suspans, care te indeamna sa mai citesti. Eu am citit aceasta opera din placere, fara nici o obligatie, si pentru ca eram curios sa vad cum decurg intamplarile din mintea mea citind aceasta opera, creeand o anumita legatura intre film si carte. Filmul seamana mult cu cartea, dar cartea ,,is the best".
Poate reusiti macar sa vedeti filmul. Sa-mi spuneti cum vi s-a parut.
V-am lasat mai jos trailerul filmului, pentru a va creea o impresie asupra operei.




Apropo, azi am terminat de scris temele pe vacanta, asa ca restul vacantei e numai pentru distractie si putin invatat la romana. M-am trezit la ora 8 dimineata sau mai devreme, si pana la ora 9:30 temele la romana si matematica au fost gata. Mi s-a luat o grija de pe umeri... 
Acum am mai mult timp sa scriu pe blog, si desigur, sa ma distrez. Din pacate, vremea de afara este destul de urata. A fost si este foarte frig, si aseara a si plouat. Pentru asta cred ca o sa raman in casa, si o sa ies afara daca se incalzeste vremea.
Acum va las, ma apuc de un San Andreas.
Etichete: edit post
1 Response
  1. Anonim Says:

    De ce nu povestesti si cum te caci?


Trimiteți un comentariu